Clemens'hobbypage
Naar:
Overzicht klussen
Beginpagina



Tijdens de revisieperikelen heb ik de as van de mageneet gebroken gehad. (zie eerdere klussen van de magneetbreuk) Deze as is dus in zijn geheel vervangen en de magneet is verder gerevideerd. Daarna heb ik de tweede nieuwe zuiger en "nieuwe" cilinder gemonteerd en ik kon weer gaan inrijden.Nu heb ik 1000 km na deze reparaties gereden.
Die 1000 km lijkt wel een magische grens te zijn. Bij de eerste cilinder revisie was na 1000 km het olieverbruik en de olielekkage niet meer bij te houden. Dat heeft er toen toe geleid dat ik weer een nieuwe zuiger en andere cilinder moest monteren.
Nu ben ik weer 1000 km na de revisie en nu breekt de magneetas weer!! Het was weer een oude breuk en het tandwiel had echt wel speling. Nu was de breuk niet bij het tandwiel maar bij de aansluiting van de stalen as op het messing gedeelte.
Dus weer een magneet revisie. Gelukkig kreeg ik nog enigszins garantie op de as en zijn de kosten daarom nu niet zo hoog.
Minder foto's dit keer. Maar ja het is dan ook een herhaling toch ?!?