Clemens'hobbypage Clemens'hobbypage

Snel naar alle artikeltjes

Dit artikel is gepubliceerd geweest in 'Onderweg' maar helaas kan ik het blad niet in mijn archief terugvinden.
Motorclub Keizer Karel:

3 augustus 2013, Zaterdagrit

De zaterdagrit gaat vandaag naar Tecklenburg. Volgens Clemens moet het een hele mooie plaats zijn en hij kan het weten want hij is er al eens geweest. Hij zegt dan gelijk dat het wel een heeeel lange rit gaat worden. 380 km of zo. Hij legt er wel erg de nadruk op. Ik ben niet argwanend maar nu ga ik zeker mee. Verzamelen ergens in de buurt van Elst. Vroeg op en het bleek nog niet vroeg genoeg te zijn. Ik moest me dan ook erg haasten. Gelijk was ik de klos want ik moet dus dit stukje schrijven. Omdat ik de enige vrouw ben. Discriminatie!! Zeggen ze ook nog dat het nergens over hoeft te gaan. Alsof ze denken dat ik niet ergens over kan schrijven!! En dan ook nog:'zet er maar in dat het mooi weer was en dan is het wel goed'. Nou ik ga het niet over het weer hebben en ook niet over die enkele stortbui! En verder hebben ze gelijk. Als het aan hen ligt is er niets om te schrijven. De motor club van keizer Karel heeft namelijk het kenmerk dat de deelnemers of een stuur of mes en vork in de hand hebben. Dus een korte weergave zou zijn: stuur, mes en vork, stuur, mes en vork, stuur en voor de afwisseling Lepel. (ijs eet je met een lepel en dat wisten ze).

In tegenstelling tot wat gewenst/verwacht word wil ik dit stukje toch wat inhoud geven. We vertrokken met een lekkere temperatuur en 11 motoren en 2 duo's. Al snel viel er een motor af. Het was een BMW die niet goed liep (stoterig rijden) Het was Stijn met duo Sarah. Stijn is de zoon van Roel en ze willen binnenkort op de motor naar Zweden. Wel sneu dus dat de motor niet lekker liep. Gelukkig mogen ze ook de motor van Pa meenemen.

Met 10 motoren gingen we verder. De eerste stop was na ongeveer 100 km. Het was vlak bij Denekamp. Heerlijke cappuccino en sommigen deden zich te goed aan verse broodjes (mes en vork hihihi) Na deze gezellige onderbreking ging het verder naar Tecklenburg. Het weer en de omgeving waren erg mooi. Als bijrijdster genoeg om te zien en om te genieten.

In Tecklenburg lieten de meesten zien wat vereist is om een goed lid van MCKK te zijn. Vanaf de parkeerplaats ging het wandelend het dorpje in. Bij het derde terras was de verleiding echt te groot. We waren immers al 5 minuten van de motor vandaan!! Gelukkig waren er nog twee mensen die het dorp wel wilden zien. Het is werkelijk een heel oud dorp waar knusheid troef is. Omdat het in de oorlog niets heeft geleden is het ook goed bewaard gebleven en staan er veel oude gebouwen. Het is wel toeristisch en omdat er verder niets te beleven is worden de toeristen voornamelijk met eten gelokt en bezig gehouden. Kortom goed voor MCKK!!. Maar ook voor een liefhebber van oude gebouwen (en dat ben ik) was er genoeg te zien. Verder werd er goed gelachen, veel gekletst en de sfeer was geweldig. Ook het eten was uitstekend. Goede keuze dus.

Terug naar de motoren op de parkeerplaats. En hoe vaak ze elkaars motor al niet bewonderd/bekeken hebben toch moeten ze altijd weer de nodige tijd uittrekken om bij te kletsen over de verschillen en de staat van de motoren. Na dit gedaan te hebben en iedereen klaar was om te vertrekken kregen we als verrassing een goede hoosbui over ons heen. Vier motoren waren al vertrokken en de rest bleef schuilen. Ook al waren sommigen al behoorlijk doorweekt.

Toen de rest dan ook vertrok ,was het droog en zou het droog blijven. We vervolgden onze rit en hier komt de saamhorigheid van MCKK naar boven. Na een tijdje gereden te hebben zien we bij een parkeer plaats tussen de bomen goed zichtbaar de blauwe motor van Roel staan. Als duidelijke markering en om het helemaal duidelijk te maken heeft hij ook nog zijn knalgele helm er op gelegd. Zo zijn we als clubrijders weer bijeen gekomen. En hadden we gelijk een rustplaats. De plaats was wel vrouw onvriendelijk. (plaspauze, wat een genot om dan een man te zijn). Tijdens deze rust werd het Roel ook duidelijk waarom zijn Garmin niet bijlaadde. Je moet de min en de plus niet omwisselen.....Nog even verder over de motoren kletsen en we vervolgen onze rit.

Ook het laatste stuk van de rit was prachtig uitgezet. Hij eindigde geheel volgens traditie in Kranenburg bij de ijssalon. Het was zelfs opvallend dat sommige clubleden al wisten wat voor ijscoupe ze wilden hebben. Ze hoefden niet eens op de kaart te kijken!! Na hier nog even gezellig vertoefd te hebben vervolgde ieder zijn eigen weg naar huis.

Ik heb genoten van deze dag en het gezelschap. Dus uitzetters en deelnemers, Hartelijk dank!

Tineke van Dusseldorp